Slået op d.

Udfordringer – Der var en grund til at jeg gjorde det

Udfordringer – Interview del 3

I del 3 af interviewet snakker Thor og Peter om udfordringer omkring det at starte sit eget label/brand indenfor hudpleje. Hvad er de store udfordringer, og hvordan takler man dem.

Peter snakker desuden om økologimærkning, og hvad der er af krav fra de forskellige instanser. Der er i Danmark ikke de helt store krav fra statens side til økologimærkning af hudplejeprodukter. Faktisk kan man få økologimærkning på produkter med helt ned til 5% økologi. Og det kan være en problematik i Peters optik. Hvordan skal man konkurrere med store firmaer der benytter sig af de lave krav, når man selv sætter baren så højt som overhovedet muligt?

Hvad giver motivationen til at fortsætte når man har et firma, deltidsarbejde, familie med små børn og også skal have tid til sig selv?

Motivationen skal findes i de små daglige ting. Som f.eks. når en kunde skriver eller ringer for at fortælle at de synes BAUER skincare’s produkter er fantastiske, og at de giver en god løsning for dem i hverdagen. Når man har lagt meget af sig selv i et produkt, så bliver produktet også en del af en selv. Og derfor kan man også risikere, at man personligt kommer i tvivl om det man gør, er det rigtige. Hvis der ikke kommer noget positivt feedback, kan man nemt får løst til at give op, og derfor er det rigtig rart at være flere om et projekt som f.eks. BAUER skincare.

Peter drager paralleller til sit tidligere virke som pædagog. Det også var enormt motiverende når en tidligere elev eller lign. dukkede op og sagde. “Tak fordi du var der – fordi du tog hånd om mig”. Man fælder en lille tåre, men det bestyrker samtidig eksistensberettigelsen og at det man gør, er godt nok!

Se de første dele af interviewet her DEL 1 og DEL 2

Slået op d.

Det skal give mening!

Mening. Det skal give mening!

I del 2 af interviewet med Peter omkring BAUER skincare, snakkes der mere om fremtidsplaner, og om at tingene skal give mening. Mening ikke kun for BAUER selv, men mening for alle. Ideologien er jo økologi, bæredygtighed og gennemsigtighed. Men hvordan opnår man alle disse ting, når man er et lille firma med en meget begrænset økonomi? Peter fortæller lidt om tankerne der er blevet gjort, og hvilke tiltag der skal tages i den nærmeste fremtid. Og også de forhindringer der ligger for vejen. Alle planer koster penge, og penge kommer først når man har nogle salg. Så ender det tit med at man må gå lidt på kompromis indtil man er et sted, hvor man kan realisere en del af planerne. Altså tage tingene i etaper.

Fremtidsplanerne er genbrugelige beholdere med bæredygtige etiketter, økologisk print og miljøvenligt lim. Det er økologiske produkter, uden 100 ingredienser, og fyldstoffer der reelt set ikke har nogen effekt på huden. Indpakningen skal være minimal, for hvorfor fylde alt det ekstra materiale ind i en pakke? I dagligvare butikkerne pakkes produkterne ind i plastisk, med plastik omkring, og man får jo næsten mere plastik med hjem, end man får produkt.

Efterlad gerne en kommentar hvis du har spørgsmål, eller har ris/ros.

Læs mere om vores produkter

Slået op d.

Det er jo ikke magi – det er bare gode råvarer

I første del af interviewet med Peter, snakkes der om “hvorfor starte et hudpleje firma”, om familie og om fremtiden for “BAUER skincare”. Interviewet bliver foretaget af Social House Studios, og er første del af 4. Interviewet er blevet optaget i Ny Ridehus på Grønnegade Kasernes Kulturcenter i Næstved.

Efterlad gerne en kommentar hvis du har spørgsmål, eller har ris/ros.